فوتبال ۲

خاطرم تلخ بود و از سر سوز                        در همین اصل مطلب دیروز

یک کمی داد و قل کردم من                        گله از فئتبال کردم من

مانده ام من که قصد این بازی                      صرف بازی است یا بر اندازی ؟

لا اقل هی به هم لگد نزنند                          یا اگر میزنند ، بد نزنند

میزند این یکی به پهلو ، مشت                     آن یکی استاد «تکل» از پشت

این یکی با لگد ، بدون هدف                        میزند توی تخم چشم طرف

میخورد بمبی آن وسط به زمین                     (بازی دوستانه یعنی این ! )

همه اوراقی اند و اصلاحی                          نیست یک پا بدون جراحی

تازه طفلک نه این که خش پر و پاست             سر تفسیر باخت هم دعواست !

تاجر و شاعر و وکیل و وزیر                          عارف و عامی و صغیر و کبیر

همه با این قضیه در گیرند                           همه مشغول بحث و تفسیرند

که خطا بود و داور لج بود                             تازه یک خورده هم زمین کج بود !

یا اگر بوق ها قوی تر بود                             تیم ما از حریف خود سر بود

یا فلانی ...................                              ای به .......................

بی جهت میخورند لایی ها                          پا طلا ها و سر طلایی ها !

نه به آن احترام و آن تجلیل                          نه به این خواری بدون ذلیل

                                     به نقل از کتاب اصل مطلب (جناب زرویی نصر آباد)

فوتبال

آخر این فوتبال یعنی چه ؟                                         این همه داد و قال یعنی چه ؟

میکند گه عزیز و گاه ذلیل ؟                                       ذلت و عزتش بدون دلیل .

توی دروازه ، چیست کار «گلر » ؟                              چیست مفهوم «اوت» یا «کرنر» ؟

گل کدام است و سر مربی کیست ؟                          معنی «لیگ» و «جام حذفی» چیست ؟

«ویه ری» بهتر است یا «برنارد» ؟                             آن کناری «بک» است یا «فوروارد» ؟

من که در این میانه حیرانم                                      واقعا هیچ چی نمیدانم

موقع امتیاز و وقت شکست                                     جان اعضای تیم در خطراست

هی به هم میخورد تعادلشان                                  که چرا توپ رفته در گلشان !

از چه وقت شکست و پیروزی                                  میشود جنگ و آتش افروزی ؟

بعد بازی و ازدحام نفوس                                        منهدم میشود سه تا اتوبوس !

دست مردم ترقه و سنگ است                               آخر این بازیست یا جنگ است ؟

میشود پرت ، پاره آجر ها                                       عین جنگ گلادیاتورها

فتنه ای واقعا تماشایی است                                 مانده ام که این چه غوغایی است !

                                                        به نقل از کتاب اصل مطلب ( جناب زرویی نصرآباد)

فصل تابستان

فصل تعطیلی دبیرستان                           فصل گرما و فصل تابستان

فصل دفتر ورق ورق کردن                         فصل وا رفتن و عرق کردن

فصل رفتن به سوی دریاچه                       فصل خاراندن پر و پاچه

فصل شک و خیار و فصل تمشک                فصل فالوده ، فصل آب زرشک

فصل تفریح و گردش و حضرات                   در عوض ، ما و غوطه در حشرات

بس که گرمای خانه د، دارد دم                  آب پز میشود بنی آدم

همه پختند ، لاغرا ، چاقا                          کولر و پنکه هم که ........ ای آقا !

من که از نقشه پاک خواهم شد                توی گرما هلاک خواهم شد

گرمی بی تعهدی شده ها                       ای چهگرمای بی خودی شده ها

{وای اگر تنگه همچه اوقاتی                     بود گرمای انتخاباتی ! }

بس که گرمای مدهش آده است               کل اجزای ما کش آمده است !

معرفی

با سلام .

امروز میخوام  ابوالفضل زرویی نصر آباد رو براتون معرفی کنم .

شاید این شخص معرف حضور خیلی هاتون باشه ، اما کسانی هم باشن که این شخص بزرگ وار رو نشناسند .

ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر، نویسنده و طنزپرداز معاصر، متولد پانزدهم اردیبهشت ماه 1348 است. آغاز فعالیت حرفه‌ای وی به دوازده سال پیش برمی‌گردد. او طی این مدت با بسیاری از نشریات ایران همکاری داشته است، از جمله: همشهری، گل آقا، جام جم، انتخاب، زن، ایرانیان، مهر، کیهان ورزشی و ...

از امروز میخوام براتون تعدادی از اشعار طنز این شاعر و طنز پرداز عزیز رو در وبلاگ قرار بدم .

حتما خوشتون میاد .

تو را میخواهم اما .......

تو را یخواهم ، همچون نیاز ماهی به آب .

تو را میخواهم ، همچون نیاز آب به نوازش یک دست .

تو را میخواهم ، همچون نیاز یک دست به دستی دیگر برای پیوند .

تو را میخواهم ...

تو را مخواهم ، همچون نیاز یک کودک به لالایی .

تو را میخواهم ، همچون نیاز یک لالایی به لطافت صدای مادر .

تو را میخواهم ، همچون نیاز یک مادر به فرزندش .

آن فرزند منم . حال تو را میخواهم ،

تو را میخواهم ، همچون نیاز من به تو ...

همچون نیاز من به عشق تو ...

همچون نیاز من به وجود تو ...

تو را میخواهم اما ...

اما تو دریا نخواهی شد ،

اما تو نوازش آن دست نخواهی شد ،

چون دستی دیگر ، چون لالایی ، چون لطافت صدای ماد .

نخواهی شد . نمیخواهی باشی ...

شاید تمام اینها نباشی ، شاید تما اینها نخواهی که باشی .

اما عشق ... ؟

نمیتوانی عشق نباشی ، نمیتوانی نیاز من نباشی . نمیتونی در حرم نفس های من نباشی ...

نمیتوانی ....

اگر اجازه دهی .......

از تو طلب عشق نمیکنم  . من گدای خانه عشق نیستم . من منم .

عاشقی سراپا خواهش ، بی خواهش

اکنون برای تو مینویسم . باز هم برای تو مینویسم .  مینویسم که بگویم  ،

مینویسم که ببینی . مینویسم که بدانی .....

نمیگویم با من باش ، شانه به شانه .

نمیگویم دل بده ، (دل نمیگیرم . دل نمیدهی )

نمیگویم مرا ببین . ( مرا نمیبنی . نمیخواهی ببنی )

نمیگویم با من مهربان باش . (تو مهربانی ، با دیگران باش )

میگویم بمان ، میگویم نرو ...

با من بمان و نبین مرا . با من بمان و نامهربانی کن ، فقط بمان .

میخواهم پشت تو باشم . اینگونه مرا نخواهی دید . چون ن جلو دیدگان زیبایت نخواهم بود .

میخواهم پشت تو بمانم ، پشت تو بیایم ، پشت تو باشم تا نگامی که غم هایت را به دوش

میخواهی بگیری ، آنها را از تو بگیر . میخواهم سنگینی کوله بار غم هایت را من به دوش بکشم .

غم هایت برای من ، شادی هایت را خودت بردار . خوشی که وزنی ندارد .

اگر اجازه دهی ....

پشت تو میمانم تا طوفان زندگی تو را به عقب نراند .

پشت تو میمانم تا بدانی که هستم . تا بدانی که تنها نخواهی بود ، تنها نخواهی ماند .

اگر اجازه دهی .....

سلااااااااااااااااااااااااااام

سلام سلام .

بعد از یه مدت طولانی غیبت ، اومدم تا یه صفایی به این وبلاگ بدم .

ایشالله که همه دانش آموزا امتحاناتشون رو به خوبی پشت سر گذاشته باشن و با آرامش و آسایش تابستونشون رو آغاز کنن .

البته به جز سومی های عزیز و البته طفلک ، که مجبورن از تابستون عزیزشون واسه درس خوندن برای کنکور 90 مایه بذارن ! ( مثل من  )

خب . حالا از پر گویی پرهیز میکنم و با امید به خدا یه بسم الله میگم و دوباره شروع میکنم .

                            بسم الله .............